2012-01-16

Another one bites the dust

Nu är det officiellt, jag lämnar Kommunstyrelsen o de uppdrag som hör till det.

Detta på grund av tidsbrist. Att jobba heltid och vara förälder är och förblir prioriterat i mitt liv och pusslet med att få ihop tider då jag kan ägna mig åt politik har blivit allt svårare. Jag har tidigare år inte jobbat 100% under längre perioder så det har alltid löst sig, det har till och med varit skönt att ha politiken när arbete har varit en bristvara. Sedan ett år tillbaka har jag fast jobb och har sedan sommaren jobbat heltid vilket har gjort att politiken mer och mer känts som en belastning snarare än något kul.

Missförstå mig inte, jag är fortfarande full av åsikter och kommer nog alltid att vara det. Jag tycker fortfarande att det är intressant med kommunal politik. Men det känns ändå skönt nu att lämna över till någon som har mer tid och brinner av iver att få tillföra liberala tankar till Vadstenapolitiken. Håkan Jakobsson kommer att ta över efter mig. Han är både kunnig och driftig och en sann folkpartist ända ut i fingerspetsarna så det känns tryggt.

Jag behåller min plats i Kommunfullmäktige så jag släpper inte greppet helt om politiken. Det skulle jag inte klara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar