2011-03-15

Ny ordförande i Fp Vadstena

I söndags hölls årsmöte för Folkpartiets lokalförening i Vadstena. Jag lämnade med varm hand över ordförandeklubban till Håkan Jacobsson efter två år som ordförande. Det är inte för att jag trappar ner utan för att jag tycker att det i princip bör vara någon annan än gruppledaren som ska vara ordförande i partigruppen. Detta för att sprida arbete och information på ett bättre sätt.

Det är lätt att det blir för stor fokus på en person i ett litet parti på en liten ort. Det gillar inte jag utan vill ha med mig fler som kan samspela med mig och se till att jag håller partigruppen informerad om vad som händer i styrgruppen och annorstädes.

En annan stor uppgift som jag vill ha hjälp med är nyrekrytering. Vi, och alla andra partier i Vadstena, är i stort behov av nya medlemmar som vill engagera sig. Det hoppas jag att vi kan jobba mer med under detta år.

I övrigt på årsmötet gav Tomas Junglander sin vision av hur Vadstena skulle kunna utvecklas. Vi fick även ta del av den oro som finns bland de närboende till rättspsyk angående deras eventuella planer på utbyggnad. Allt detta är viktig input från Vadstenas invånare, inte bara Folkpartimedlemmar, och vi bär med oss deras budskap in i det fortsatta politiska arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar