Återigen blir jag förvånad över hur tekniska nämnden kör o tutar utan att fråga om lov från den högsta ledningen. Nu vill de asfaltera över järnvägsspåret och göra cykelbana där enligt vice ordförande Marita Karlsson.
Men det finns inget beslut p åatt riva upp järnvägen. Det finns inget beslut på att det ska bli cykelbana där ifall beslut tas att riva upp järnvgen. Men ändå har man tydligen tagit kontakt med vägverket för finansiering.
Tekniska nämnden är nu utom all kontroll och jag ifrågasätter verkligen om ordförande Per Carlsson och vice ordförande Marita Karlsson kan sitta kvar på sina poster. Det är nämnligen inte första gången de gör märkliga saker i den nämnden.
I januari 2008 på sittande möte tas beslut att säga upp museijärnvägen. Enligt de oppositionspolitiker som närvarade skedde det efter att besökare (markägare längs järnvägen) hade fått yttra sig. Mycket märkligt och väldigt odemokratiskt.
Enligt Maritas uttalande i KS senast så har de även tagit ett "principbeslut" att inte prata med någon ny intressent till museijärnvägen innan WFJ har avflyttat och kommunen får ensam tillgång till marken. Mycket märkligt förfarande, säg den hyresvärd som INTE vill ha ett nytt kontrakt färdigt tills dess den gamla hyresgästen avflyttar. Anledningen kan bara vara att försvåra för någon att få ta över. De vill inte ha någon ny hyresgäst.
Men sist jag tittade i regelboken (kommunallagen) så lydde tekniska nämnden under kommunfullmäktige. Och där har inte tagits några beslut om järnvägens framtid överhuvudtaget. Så hur tekniska kan göra alla dessa förberedelser för att riva upp järnvägen utan att ha stöd för det övergår mitt förstånd. Det måste väl ändå vara att gå över sina befogenheter.
Så rätta in er i ledet Marita och Per! Ni två kan inte själva bestämma järnvägens framtid, även om ni har TommyP's tysta godkännande.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar